poniedziałek, 7 stycznia 2013


Tym razem bez zapowiedzi o stronie Muzeum Sztuki Współczesnej 
w Krakowie MOCAK. Odwiedziłem tę stronę po zajęciach z zagadnień sztuki współczesnej, gdzie jedna z koleżanek prezentowała profil tego muzeum. Jest to jedno z najmłodszych muzeów w Polsce, więc miałem nadzieję, że i strona internetowa będzie zaprojektowana w sposób nowoczesny.


Po przejrzeniu mam kilka spostrzeżeń. Po pierwsze jest to na pewno najlepsza strona polskiego muzeum jaką do tej pory opisywałem. Co nie znaczy, że idealna. Jest przejrzysta, ale użyto zbyt małego stopnia pisma. Przejrzysta, ale za bardzo podobna do stron jakiegoś portalu informacyjnego. Jest za mało oryginalna, a profil muzeum zajmującego się sztuką współczesną, usprawiedliwiłby odrobinę szaleństwa projektowego. A tak strona jest poprawna, ale nudna. Niestety nie ustrzeżono się błędów w postaci wiszących spójników (nie jest ich dużo, ale są). Duży plus za to, że oparto się pokusie umieszczania na stronie zdjęć z wernisaży (dla mnie umieszczanie zdjęć 
z otwarcia po to by pokazać, że przyszedł prezydent albo biskup jest żenujące i pretensjonalne). Za to prezentacja kolekcji mogłaby być bogatsza w zdjęcia, a znaczniki przekierowujące do slajdów większe, ale to wynika chyba z ogólnie za małego stopnia pisma. Ogólnie czuję pewien niedosyt, ale i nadzieję, że może będzie lepiej.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz